2010. február 14., vasárnap

2008 jaunár

2008.01.09.



A megkísértés



Aki bűn nélkül született, azt a Sátán kívülről kísértette meg: Ádám, Éva, Jézus a pusztában. Az ember nem láthatta saját valóságában a sátánt, ezért kígyó formában találkozott vele, Jézusnak viszont kapcsolata volt a számunkra láthatatlan világgal, Őt saját "alakjában" kísértette meg a Sátán.



Jézus a pusztában olyan kísértéseket kapott, amik a küldetéséből adódtak. Emberként türelmetlen lehetett, hogy azt, amit el kell végeznie, máris elvégezhetné:

- kövekből kenyeret - később: kenyérszaporítás, majd ezt véglegesíti az utolsó vacsorán - a kenyérszaporítást megelőzte a másokért való szeretet, az utolsó vacsorán megvalósult a küldetés

- leugrás a szikláról, mert úgysem halhat meg - kereszthalál, mert úgyis feltámad. Ezt is megelőzi a szeretet, a másokért való cselekvés, egyúttal a küldetés is, azaz Isten akaratának teljesítése, ez is örök érvényűvé válik, és a szentmisében jelenvalóvá az idők végezetéig

- világuralom - ez is megvalósul Isten országának megalapításával tanítványaiban, az őt követőkben, majd az egyházban az idők végezetéig.

A gondolat magva Ratzinger Názáreti Jézus-ából.



01.13.

Az imádságról

A magyar nyelv felszólító módú alakja megzavar, amikor imádkozunk. Zavar, hogy "felszólítom" Isten, áldja meg a gyermekeimet, stb. mintha Ő enélkül nem tenné ezt meg, mintha ő nem szeretné őket. Vagy: "legyen meg a Te akaratod" - mert én azt mondom.

Ezek az imák, amellett, hogy kérő imák, egyúttal azt fejezik ki, - és ez nekem is fontos megerősítés -, hogy akaratomat egyesítem a Tieddel, Atyánk, én is így gondolom, én is ezt szeretném. Ezt kell kifejeznem szavakkal is. Nem felszólítom, nem rábólintok az Ő akaratára, mintegy zöld utat engedve neki, hanem eggyé válok vele, pontosabban, ki is mondom, hogy egy vagyok vele, és egy is akarok maradni vele. Része akarok lenni az Ő országának, elfogadom uralmát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése